یک مقام بانک مرکزی شایعه توقف انتقال پول از طریق کارت به کارت را رد کرد و گفت: برای جلوگیری از این مشکل، بانک مرکزی بخشنامه‌ای را صادر کرده که فروشندگان هر دو ساعت یک‌بار باید کار نقل و انتقال را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: نقل و انتقال پول به‌صورت کارت به کارت از دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش متوقف نشده است و روند گذشته کماکان ادامه دارد. ناصر حکیمی ‌افزود: بانک مرکزی تنها در این خصوص بخشنامه‌ای تکنیکی صادر کرده بود که این بخشنامه ارتباطی به آحاد مردم ندارد. این مقام مسئول در بانک مرکزی اظهار داشت:

این بخشنامه برای مدیریت ترافیک شبکه صادر شده است که براساس آن فروشگاه‌ها برای انتقال پول باید مدت زمان دو ساعته را رعایت کنند. وی ادامه داد: فروشگاه‌ها تاکنون در لحظه خرید از پایانه‌های فروش، وجوه را به‌حساب انتقال می‌دادند که این امر منجر به بار ترافیکی در شبکه شده بود. وی در پایان تأکید کرد که این بخشنامه هیچ ارتباطی به دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش که مردم با آنها سرو کار دارند، ‌ندارد. به گزارش همشهری، این اقدام بانک مرکزی که بدون اطلاع قبلی صورت گرفته بود،ضمن بروز شایعات فرایند فعالیت تجاری در کشور را دچار اخلال می‌کند و نوعی عقبگرد در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود.

کد خبر 192689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز